Négy évszak Ausztriában A német tagozat nyelvi utazása – Képes beszámoló

A német nyelvet tanuló diákokkal április 14. és 19. között a német nyelvi területeken, Ausztriában (A) és Németországban (D) jártunk.

Utunk szombaton a kollégium elől nyári melegben indult. Első célunk Obersalzberg (D) volt, ahol megtekintettük a Dokumentációs Központot, itt a múzeum részeként Hitler bunkerét is megnézhettük.

Este 7-re érkeztünk meg a szállásunkra Niederndorfba (A), ahol elfoglaltuk a szobáinkat.

Másnap reggel kellemes tavaszi időben indultunk Wattensbe (A), ahol a Swarovski múzeumot tekintettük meg. Gyönyörű kristályokat és ékszereket láthattunk. Páran otthonra is vettek belőle szeretteiknek.

Aznap még Innsbruckba (A) is ellátottunk, ahol megtekintettük az Aranytető múzeumot,  a Kaiserliche Hofburg-ot és az Ambras kastélyt is.

Hétfőn  Kufstein (A) fő nevezetességét az erődöt és abban a börtönt látogattunk meg, ahol Kazinczy és Rózsa Sándor cellájába is be tudtunk menni. Ezután egy történelmi városi körsétán vettünk részt, ahol megismerhettük az óváros történelmét. Már amennyire, ugyanis megállíthatatlanul zuhogott az őszies hideg eső.

Délután pedig megkezdődött a tanítás egy nagyon modern osztrák középiskolában, ahol betekintést nyerhettünk az osztrák iskolarendszerbe. Napi 3 tanóránk volt. A tanáraink nagyon kedvesek és segítőkészek voltak. Rengeteget tanultunk tőlük és német anyanyelvi környezetben tapasztalhattuk meg a német nyelvtanulást, mivel tanáraink egyáltalán nem tudtak magyarul.

Kedden egy hajókiránduláson vettünk részt a "Bajor-tengeren", Németország harmadik legnagyobb taván, a Chiemsee-n. A hajó egy nagyobb szigeten a Herreninselen, az „Urak szigetén” kötött ki. Ott egy idegenvezetésen vettünk részt II. Lajos rezidenciájában, amit a bajor király a versailles-i kastély mintájára építtetett. Délután pedig folytatódott a tanítás a megszokott jókedvben. Este pedig Czipott tanár úr és Tárkányi tanárnő által összeállított izgalmas feladatokat és vetélkedőket oldhattuk meg.

A hét közepén, szerdán egy nagyon szokatlan dolgot tapasztalhattuk meg, pláne áprilisban. Egy 30 perces fogaskerekűzés után a brannenburgi hegyekben hóviharba keveredtünk 1838 méter magasan a Wendelstein (D) csúcson.. Az idő nagyon dermesztő volt és a szél majdnem elvitt minket, de a kilátás magáért beszélt.

Csütörtökön pont az ellenkező irányba indultunk, mint előző nap. Le a föld alá a Schwaz (A) ezüstbányájába 800 méter mélyre, ahova egy nagyon keskeny alagúton egy kisvasúttal jutottunk le. A bánya már az 1400-as években működött, ezért is nevezik „minden bánya anyjának”. A város akkori gazdagságát gyönyörű gótikus temploma is mutatja.

De sajnos elérkezett a péntek vagyis a pakolás és a hazaindulás napja. Bánatosan, mert haza kell jönnünk erről a csodálatos helyről. De egyben boldogan, mert rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtunk.

Természetesen útközben nem hagyhattunk ki még egy nevezetességet. Gmunden (A) városában álltunk meg  a Traunsee partján, hogy sétáljunk egyet a két kastély között. Sajnos mindkettőt csak kívülről láthattuk.

Az egy hét során jobban megismertük egymást, sőt még egy mottónk is született. Szóval a beszámolót úgy fejezném be: WO IST HERR CZIPOTT? 😊😊😊