Londonban jártunk

A Mikszáth Kálmán Líceum angol nyelvi munkaközössége tanulmányi kirándulást szervezett Londonba. Még szeptemberben elkezdtük a szervezést, melyben az Adria Holiday Utazási Iroda volt a partnerünk. 23 fős csoportunk 2016. május 9.-én kelt útra. Már az utazás is nagy élmény volt, mivel többen közülünkmost utaztak először repülőgéppel.

A gyerekek 2-3-4 fős csoportjait londoni családok szállásolták el, biztosítottak számukra teljes ellátást, és nyelvgyakorlási lehetőséget, valamint azt, hogy néhányan a kulturális sokkot is megélhették. Az ott töltött öt nap programja rendkívül gazdag volt, egy percig sem unatkoztunk. Felfedeztük Anglia történelmi múltját Hódító Vilmostól a Trafalgar-i csatán keresztül II. Erzsébet Királynőig. Profi idegenvezetőnk végigkalauzolt bennünket a Buckingham Palotától a St. James Parkon át a Trafalgar Térig. Bepillanthattunk a Nemzeti Galéria hatalmas képgyűjteményébe. Ezt követően  a 125 méter magas London Eye 32 zárt kapszulájának egyikében szálltunk a város fölé, és bár aznap éppen tipikus angol időjárás volt, gyönyörködtünk a fantasztikus panorámában. Elénk tárult a Temze folyó, a mesés Parlament épülete, a hidak, az egész város, a régi, és az új csodálatos ötvözete. Jártunk a Westminster Apátságban, mely az angol gótikus építészet remekműve, hagyományosan az angol királyok koronázási, házasságkötési és temetkezési helye. Végigsétáltunk a Piccadilly Circus forgatagán a Sohoig, majd az Oxford Streeten shoppingoltunk. Megcsodálhattuk a „sztárokat, politikusokat, sportolókat, királyokat” a Madame Tussaud Múzeumban, végigtaxiztuk Anglia viharos történelmét, majd részt vettünk egy izgalmas 4-D-s filmvetítésen is. Felejthetetlen élmény volt. Ezután a Baker Street 221.b következett, a legendás Sherlock Holmes otthona. Jártunk a lenyűgöző British Múzeumban, melynek óriási gyűjteménye egyedülálló,  8 évet kellene ott eltölteni, ha minden egyes tárgyat csak 20 másodpercig csodálnánk! Aztán ellátogattunk a világ órájának otthont adó Greenwich-be, és kipróbálhattuk, milyen az, amikor egyik lábunkkal a keleti, a másikkal pedig a nyugati féltekén álldogálunk, hiszen ott fut a 0 hosszúsági fok. A Temze folyó partján „horgonyzó” híres teaszállító vitorlást, a Cutty Sark-ot is körbejártuk, majd ezt követően visszahajóztunk a Tower Hídig (nem a Cutty Sark-on). Bebarangoltuk a középkori falakkal körülzárt Tower épületegyüttesét, amely az idők során erődítmény, fegyverraktár, királyi palota és főrendű foglyoknak szánt börtön, valamint levéltár és csillagvizsgáló is volt. Itt tárult elénk a Koronaékszerek szemet gyönyörködtető kiállítása, melyet igen vaskos páncélozott ajtó mögé zárnak. Valamint körbeültük azt a hírhedt pontot, most egy üvegpárna jelzi, ahol nemesi fejek hulltak a földre. Tettünk egy sétát a Tower Hídon is, gyönyörű, napsütéses időben. Az öt nap során rengeteget utaztunk, kipróbáltuk a londoni tömegközlekedés szinte valamennyi lehetőségét. Metróztunk, utaztunk piros busszal, emeletes busszal, villamossal, gyorsvasúton és hajón. Az utolsó nap a múzeumok napja volt. Délelőtt ellátogattunk a Természettudományi Múzeumba, majd a mellette lévő Tudományok Múzeumába. Végül elérkezett a búcsú pillanata, maradtunk volna még!

Mi, szervezők, nagyon büszkék voltunk tanítványainkra Londonban is! Köszönjük! Valamint köszönjük iskolánk Pásztói Életesély Alapítványának a jelentős anyagi támogatást, mellyel lehetővé tette a csoport repülőtérre történő felutazását autóbusszal. És végül de nem utolsó sorban köszönjük a családoknak a nem kis anyagi áldozatot, mellyel életre szóló élményhez juttatták gyermekeinket.