Erasmus +

ERASMUS+ PROGRAM SPANYOLORSZÁGBAN

2020. január 7-13. között iskolánk 6 diákja és 1 tanára vett részt Galíciában egy Strukturált párbeszéd programon, amelynek célja, hogy előmozdítsa a fiatalok tevékeny részvételét a demokratikus életben, s lehetőséget teremtsen a fiatalok és a döntéshozók közötti információcserére. A Santiago de Compostelában megrendezett nemzetközi ifjúsági találkozó címe „Commited to migrations: regional and local policies” volt, tehát az idén a regionális és helyi migrációs politikák összehasonlítása volt a téma a workshopokon, ahol litván, máltai, olasz, román és spanyol fiatalokkal dolgozhattunk együtt.

Felejthetetlen kirándulásokon ismerkedhettünk meg az északnyugat-spanyolországi Galícia tartomány kulturális és természeti csodáival, többek között felfedeztük a Szent Jakab-zarándokút (El Camino) végpontját, az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított belvárost, valamint eljuthattunk az Atlanti-óceán melletti Finisterre-fokhoz, amelyet a római időkben és a középkorban is a világ végének tartottak. Emellett hivatalos találkozókon is részt vettünk Tordoia Polgármesteri Hivatalában, valamint a Galíciai Parlamentben.

A kint töltött egy hét alatt baráti kapcsolatok szövődtek a különböző nemzetek fiataljai között, s ezeket elmélyítették a közös kirándulások, beszélgetések és a salsa est.

 

2018 Nyertes pályázatunk

 


Erasmus + Értékes tapasztalatok, új távlatok
Írta: Mocsári Zoltánné

Gimnáziumunk német és francia szakos tanárai 2017 októberében vetették fel az ERASMUS+ programban való részvétel gondolatát. Ez azért fontos az iskola jövője szempontjából, mivel a magyar-francia és a magyar-német két tanítási nyelvű képzésben dolgozó pedagógusoknak elsődlegesen a külföldi továbbképzések jelentenek tanfolyami, képzési lehetőségeket. 

A nyertes ERASMUS+ pályázat kapcsán hét kolléga (Aurélien Atinsi, Broszman György, Buttyán Ildikó, Jakab György; Mocsári Zoltánné, Szabó Mária és Verebné Bukta Éva) vehet részt támogatással franciaországi és németországi kéthetes kurzusokon 2018 nyarán. A helyszínek: Besancon, Cannes, Montpellier, Vichy (Franciaország); Berlin, Düsseldorf és Regensburg (Németország).

A pályázati program céljai és feladatai a következők:

·   Elsődlegesen a diákok teljesítményének javulása- modern, a pedagógiai gyakorlatban jól használható módszerek segítségével

·       A két tanítási nyelvű képzés sajátosságaira adaptált új tanítási eszközök fejlesztése és használata

·       Az innovatív tanítási módszerek elsajátításán keresztül a pedagóguskompetenciák bővítése és fejlesztése

·       Hátránykompenzáció és esélyegyenlőség-teremtés.

A pályázati programban résztvevő kollégák vállalták, hogy a képzések után a program disszeminációjára is időt fordítanak: beszámolót készítenek a kurzuson megtárgyalt témákról, work shopot szerveznek az érdeklődő kollégáknak intézményen belül és a régióban, bemutatóórát tartanak az érdeklődő pedagógusoknak, és elektronikus felületen is értékelik a pályázati program nyújtotta lehetőségeket.

    

 

Erasmus + KA1 másodszor
Írta: Verebné Bukta Éva

 

A 2018-ban sikeresen benyújtott, jelenleg disszeminációs szakaszában lévő pályázat hatására a Mikszáth Kálmán Líceum lelkes tanári közössége elhatározta, hogy újra megpróbálja az EU által támogatott Erasmus+ KA01 „Köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása” továbbképzési lehetőséget.

A benyújtott pályázat címe „Tanuld és tanítsd a jobbat!” – Hogyan ébresszünk olthatatlan vágyat a végtelen megismerése iránt? 'Learn and teach the better one!' - How to inflame never-dying desire for exploring the infinity?

A kurzusok választása jelzi a résztvevő pedagógusok módszertani sokféleségét, érdeklődésének széles skáláját, valamint elkötelezettségét a szakmai megújulásra, fejlődésre. A pedagógiai innovációk azt a célt szolgálják, hogy e hátrányos helyzetű megye és térség diákjai magas szintű és sokoldalú képzésben, nevelésben részesüljenek annak érdekében, hogy azonos eséllyel induljanak életpályájuk építése során a náluk kedvezőbb helyzetű régiókban élőkkel.

A 2019. év nyertes pályázatában 9 kolléga, 4 angol nyelv szakos - Dánné Sályi Mária, Hajnal Emese, Kolonics-Kiss Zsanett, Nádiné Nagy Márta, 3 német nyelv szakos – Balás Csabáné, Szabó Mária, Verebné Bukta Éva, 1 fizika-kémia szakos – Nádi Zoltán, 1 matematika-informatika szakos - Racskó Péter vállaltak munkát.

Motivációjuk és az intézmény fejlesztési terve értelmében jelen pályázatban prioritást kap a pedagógiai megújulás, a kiégés elleni küzdelem, a kreativitás tanulása, tanítása, hatékony és innovatív pedagógiai módszerek elsajátítása, partnerségek kialakítása oktatási intézmények között, interkulturális kompetenciák erősítése, a kulturális nyelvi sokszínűség kezelése, a kritikai gondolkodás erősítése.

Balás Csabáné a “Methodik, Didaktik und Kultur” kurzust választotta Bécsben. Dánné Sályi Mária képzése a későbbiekben kerül kiválasztásra. Hajnal Emese az Exeterben megrendezésre kerülő “Drama Techniques for the English Language Classroom” című képzésen szerez tapasztalatokat. Kolonics-Kiss Zsanett “Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention” című kurzuson vesz részt Barcelonában.

Nádiné Nagy Márta „Creative Teaching and Culture Course” című képzésének helyszíne Broadstairs.

Nádi Zoltán “Intensiv Deutschkurs und CLIL für Lehrer – ERASMUS+ LANG.2 DECLIL” projektben tevékenykedik Berlinben. Racskó Péter a Firenzében megszervezett „Szoft készségek erős tanárok számára” kurzusra jelentkezett. Szabó Mária kurzusa Regensburgban a Horizonte felnőttképző intézet gondozásában az „Auffrischungskurs für Deutschlehrer: Methoden und Sprache”.Verebné Bukta Éva az Ifel Institut für europäische Lehrerfortbildung UG “Projektmanagement für interkulturelle Austauschprojekte” szemináriumán vesz részt Portoban.

Eredményes továbbképzést kívánva várjuk a szerzett tapasztalatok megosztását és beépítését a napi munkába.

 

 

Erasmus+ KA1 2019-2020 projektbeszámolók
 Megjelent: 2020. május 28. csütörtök  Írta: Racskó Péter

Sikerrel zajlottak le az intézményünk pedagógusai által, a 2019-ben megpályázott Erasmus+ KA1 mobiltási tanfolyamok. Az alábbiakban a kollégiáink beszámolóit olvashatják az elvégzett képzésekről.

Balás Csabáné (Methodik, Didaktik und Kultur - Bécs, Ausztria)

Disszeminációs előadás (Balás Csabáné)

Dánné Sályi Mária (ICT in the classroom - Ljubljana, Szlovénia)

Disszeminációs előadás (Dánné Sályi Mária)

Hajnal Emese (Drama Techiques for The English Language Classroom - Exeter, Anglia)

Kolonics-Kiss Zanett (Bullying prevention and emotional intelligence - Barcelona, Spanyolország)

Nádi Zoltán (Nyelvi és módszertani képzés - Berlin, Németország)

Nádiné Nagy Márta (Nyelvi és módszertani képzés - Broadstairs, Anglia)

Racskó Péter (Szoft készségek erős tanárok számára - Firenze, Olaszország)

Szabó Mária (Auffrischungskurs für Deutschlehrer: Methoden und Sprache - Regensburg, Németország)

Verebné Bukta Éva (Pályázatíró szeminárium és módszertani képzés - Porto-Maia, Portugália)

 

 

Ausztriai kirándulás 
Írta:Verebné Bukta Éva

 

Az ausztriai utunk 06.10-én kezdődött és 06.16-án ért véget. Reggel  már 6 órakor a busznál voltunk, és fél 7  felé elindultunk.
A 8 órás utat viszonylag jó kibírtuk. Kényelmes volt a buszunk, ezért jól elfértünk. Egy párszor megálltunk pihenőkre, és ez is segített kibírni ezt a hosszú utat. A szállásunk Niederndorfban volt, Ausztria Tirol tartományában.

Egy szép panzióban voltunk, és jól elfértünk 4-en egy szobában. Két étkezést kaptunk egy nap a szálláson, reggelit és vacsorát. A vacsora főtt étel volt, a reggelit magunknak állítottuk össze. Keddtől-péntekig reggel 8-tól délig iskolában voltunk. Nekem tetszett, hogy játékos feladatokat adtak, és nem vették annyira szigorúan. Jót tett, hogy kipróbálhattuk élesben is a megszerzett német tudásunkat. Sok szép helyen jártunk. Az iskola Kufsteinben volt, ezért reggel mindig busszal mentünk. Az első nap iskola után a Schülerhilfe nyelviskola egyik tanára bemutatta nekünk Kufsteint. Kirándulásaink során két különösen érdekes helyen jártunk, amelyeket a kedvenceim közé is sorolnék. Az első, amikor elmentünk a BMW-Múzeumba. Sok szép autót és motort láttunk. Busszal utaztunk Münchenbe, egy jó másfél órás út volt. A második kedvenc programom az volt, amikor behajóztunk egy kis szigetre, és egy kastélyt látogattunk meg. Az előkertben egy nagyon szép szökőkút volt, ami kicsit túlságosan is lövellte a vizet, ezért néha lefröcskölt. Bent nem lehetett sajnos fényképezni, de nagyon szép volt. Az idegenvezetőnk sok érdekes dolgot mesélt a kastélyról (Herrenchiemsee). Jártunk még Hitler bunkerében Obersalzbergben, ami megdöbbentő volt. Ez hétfőn történt, pont az első nap, amikor érkeztünk.

Szerintem nagyon jó volt ez a kirándulás. Érdekes volt megtapasztalni az osztrák és a német emberek mentalitását. Nem utolsó sorban az osztálytársaimmal is egy szorosabb kapcsolatot tudtam kialakítani. Nem bántam meg, hogy elmentem, és ha lesz rá lehetőségem, jövőre is szeretnék hasonló programban részt venni.

 

 

Ausflug nach Österreich       

 Megjelent: 2019. szeptember 13. péntek  Írta: Bartalis Bálint 9.n

Unsere Reise nach Österreich in diesem Sommer dauerte vom 6. bis zum 16. Juni. Um 6 Uhr morgens war der Treffpunkt in Pásztó und wir konnten um halb sieben abfahren. Mir hat die fast achstündige Reise gefallen. Ich sah sehr schöne Landschaften aus dem Busfenster und wir hielten merhmals an Tankstellen an. Wir kamen zwischen drei und vier Uhr in Österreich an. Unsere Unterkunft war in Niederndorf in Tirol, (Österreich).

Wir waren in einer sehr schönen Pension in 4 – Bettzimmern mit Halbpension. Das Frühstück war ein Buffet, das Abendessen war warm. Von Dienstag bis Freitag gingen wir von 8 bis 12 Uhr in die Schule. Danach wurden Ausflüge in die deutschsprachigen Siedlungen organisiert. Ich war sehr zufrieden mit der Schule, weil wir spielerische Aufgaben erhalten haben und die Lehrer nicht so streng waren. Ich fühlte mich gut, weil ich meine Deutschkenntnisse ausprobieren konnte.
Am ersten Tag nach unserer Ankunft sahen wir uns Hitlers Bunker in Obersalzberg an.
Am zweiten Tag nach der Schule führte uns einer der Lehrer der Sprachschule Schülerhilfe durch Kufstein. An den anderen Tagen besuchten wir andere Städte. Wir besuchten zwei sehr schöne Orte, die meine Favoriten waren. Das erste mal waren wir in der BMW-Welt in München. Wir verließen das Hotel früh, und mit dem Bus war es eine gute Stunde, bis wir ankamen. Wir haben viele schöne moderne Autos und Motoren gesehen. Mein anderes Lieblingsprogramm war, als wir mit einem kleinen Schiff auf eine kleine Insel fuhren und ein Schloss besuchten. Es gab einen schönen Springbrunnen im Vorgarten des Schlosses, der zu viel Wasser versprühte, so dass es manchmal mich spritzte. Leider war es verboten im Schloss zu fotografieren, so dass ich dieses wundervolle Gebäude nicht fotografieren konnte. Die Reiseleiterin erzählte uns viele interessante Dinge über die Geschichte des Schlosses Herrenchiemsee.
Ich finde diesen Ausflug sehr gut. Es war gut, die Mentalität, den 
Lebensstil und die Lebensbedingungen der Menschen in Österreich und in Deutschland kennenzulernen. Nicht zuletzt konnte ich eine enge Beziehung zu meinen Mitschülern aufbauen. Ich war sehr froh dort zu sein, und wenn ich die Möglichkeit hätte, würde ich in Zukunft mitfahren.